اهمیت جملات سخت برای تمرین فن بیان

احمدرضاسیدطاهری - عکاس صنعتی و مستندساز ۰۹۱۹۳۲۰۴۰۹۷

جملات سخت فن بیان

این جملات تاثیر قابل توجهی در بهبود مهارت های کلامی دارند. تمرینات مختلفی وجود دارد که از طریق آنها میتوانید فن بیان خود را بهبود دهید اما در این پست آموزشی میخواهیم یک تمرین بامزه و به شدت موثر را بررسی کنیم. در صورتی که جملات سخت فن بیان را برای مدتی تمرین کنید، کلام قدرتمندتری خواهید داشت و همچنین با تسلط بیشتر میتوانید صحبت کنید.

در این مقاله از مجموعه آموزش های فن بیان آموزشگاه فنان با اهمیت این جملات و بهترین جملات تمرینی فلان بیان آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

جملات سخت برای تمرین فن بیان بسیار موثرند و نتایج فوق العاده ای را به همراه دارند. اگر شما هم از برخی مشکلات کلامی مثل درست ادا نکردن کلمات، تپق زدن، اشتباه تلفظ کردن کلمات و… خسته شده اید و میخواهید این مسائل را برطرف کنید این تمرین برای شماست.

اهمیت جملات سخت برای تمرین فن بیان
اهمیت جملات سخت برای تمرین فن بیان

فن بیان هم درست مانند مهارت های دیگر نیاز به تمرین و تلاش دارد و مطمئنا یک شبه نمیتوان آن را بهبود داد. اگر کمی صبور باشید و به اندازه کافی تمرین کنید، نتایج دلخواه تان را کسب خواهید کرد. چرا باید این تمرین را انجام دهیم؟

تقویت عضلات فک و دهان

احمدرضاسیدطاهری - عکاس صنعتی و مستندساز ۰۹۱۹۳۲۰۴۰۹۷
اهمیت جملات سخت برای تمرین فن بیان

در صورتی که برای اولین بار این تمرین را انجام دهید احتمالا کمی اذیت خواهید شد و همین یعنی عضلات فک و عضلات دهان نیاز به تقویت شدن دارند. تکرار این جملات باعث میشوند عضلات مختلف درگیر شوند و دهان کمی بیشتر باز شود.

پس از اینکه جملات تمرینی را برای چند هفته تکرار کنید، احساس راحتی و تسلط بیشتری خواهید داشت و همین موضوع کمک میکند در زندگی روزمره هم کلمات را به شکل صحیح و واضح تری ادا کنید.

کاهش تپق در صحبت ها

احمدرضاسیدطاهری - عکاس صنعتی و مستندساز ۰۹۱۹۳۲۰۴۰۹۷
اهمیت جملات سخت برای تمرین فن بیان

همه ما زمان حرف زدن تپق میزنیم ولی برخی از افراد در صحبت هایشان بیش از حد تپق میزنند. در صورتی که با این مسئله روبرو هستید و گاهی اوقات درست ادا کردن کلمات برایتان دشوار میشود لازم است این تمرین را جدی بگیرید.

این تمرین کمک میکند مهارت شما در تلفظ کردن حتی سخت ترین جملات هم افزایش پیدا کند، با این کار تلفظ جملات معمولی و روزانه مثل آب خوردن خواهد بود و میزان تپق زدن در صحبت ها به شدت کاهش می‌یابد.

تنفس بهتر و تسلط کلامی

احمدرضاسیدطاهری - عکاس صنعتی و مستندساز ۰۹۱۹۳۲۰۴۰۹۷
اهمیت جملات سخت برای تمرین فن بیان

هنگام انجام این تمرینات نیاز به نفس و هوای بیشتری دارید و اگر در انجام این تمرینات کمی جدی باشید، کمبود نفس در صحبت و سخنرانی تا حد قابل توجهی رفع خواهد شد.

پس در گفتگوها جملات را روان تر و شمرده تر بیان خواهید کرد و اینکه بتوانید جملاتتان را به شکل متعادل تر و مسلط تر بیان کنید نشان دهنده اعتماد به نفس و تسلط کلامی شما خواهد بود.

حالا که با مهمترین دلایل استفاده و تکرار جملات تمرینی بیان آشنا شدید، میخواهیم وارد بخش جذاب آموزش یعنی معرفی این جملات شویم.

 

جملات سخت فن بیان

احمدرضاسیدطاهری - عکاس صنعتی و مستندساز ۰۹۱۹۳۲۰۴۰۹۷
اهمیت جملات سخت برای تمرین فن بیان

در بخش قبل با جملات سخت فن بیان و اهمیت آن آشنا شدید. در این بخش میخواهیم ۵۰ جمله دشوار و بامزه فن بیان را معرفی کنیم. کافی است این جملات را برای چند هفته تمرین کنید و پس از چند روز متوجه خواهید شد که به کدام جملات بیشتر نیاز دارید.

تکرار این جملات در ابتدا ممکن است آسان نباشد و اتفاقا همین موضوع این تمرین را جذاب و بامزه میکند. جملات تمرینی فن بیان :

یه یویوی یه یورویی!

شیش سیخ کباب سیخی شیش هزار!

چه ژست زشتی!

سمسار تو سمساریش پوست سوسمار داشت!

لیره رو لوله لوله رو لیره!

به نام وجودی که وجودم ز وجودش به وجود آمده است!

دوغ گاز دار، گاز دوغ دار!

زیرۀ ریزه میزه، از زیر میز می‌ریزه!

دستم در دبه دبه درش دستم بود!

غولا رو، با قند گول می زنیم!

ریش شیری سیبیل شیری، سیبسی شیری ریش شیری!

سپر جلوی ماشین عقبی خورد به سپر عقب ماشین جلویی!

این باد چه بد بادی بود که من باد به بدی این باد دگر باد ندیدم!

سه سیر سرشیر سه شیشه شیر!

کشتم شپش شپش کش شش پا را!

اگزیستانسیالیسم!

شست، سشوار کرد!

یک سکه یک سنتی!

شب است و شاهد و شمع و شراب و شیرینی!

سه دزد رفتن به بز دزدی، یه دزد یه بز دزدید یه دزد دو بز دزدید!

سربازی سر سرسره بازی زد سر سربازی را شکست!

منوچهر با یه بقچه پر ترپچه، توی باغچه، خورد پیازچه!

امشب شب سه شنبست، فردا شبم سه شنبست، این سه سه شب، اون سه سه شب، هر سه سه شب سه شنبست!

کوکتل کتلت، کتلت کوکتل!

آهویی رفته بود چرا، که هم چرد و هم چراند بچه را، نه خود چرید نه بچه را، بگید چرا؟

پشتی پستچی کدپستی!

کارل و لرل کارها رو رله کردن!

افسر ارشد ارتش اتریش!

کانال کولر، تالار تونل!

قوری گل قرمزی!

چیپس، چسب، سس!

انگور انبه ازگيل اورانگوتان!

دل به دلت دله این دله دل مرده بده بده دل که بد آورده!

تاجر تو چه تجارت می کنی؟ تو را چه که من چه تجارت می‌کنم؟

در این درگه که گَه گَه کُه کَه و کَه کُه شود ناگه – ز امروزت مشو غَره که از فردا نِهی آگَه

شیخ شمس علی در شمس آباد!

لورل روی ریل راه میرفت!

لای رولت رنده‌ی لیمو رفته!

شیخ شمس الدین شمس آبادی سه شنبه شب در شمس آباد!

خیال ِ خال ِ تو با خود به خاک خواهم برد – که تا ز خال تو خاکم شود عبیرآمیز

سپر عقب ماشین جلویی زد به سپر جلو ماشین عقبی!

رشته ی تسبیح اگر بگسست معذورم بدار – دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

ششلیک شنسل شنسل ششلیک!

چایی داغه، دایی چاغه!

در لرستان نهُ لر استُ هر لُری نهُ نَره لُر نَرِه لَر چِهِ نره لر هر نره لر نه نره لر!

خروش از خم چرخ چاچی بخاست!

تیر و تبر به ببر به بر پیر تیزگر – گو پیر تیر تیز کن تبر از تیر تیزتر

نقش مستوری و مستی نه به دست من و توست – آن چه سلطان ازل گفت بکن آن کردم

قصور عقل کجا و قیاس قامت عشق – تو هر قبا که بدوزی به قد ادراک است

درد دندان دارم و دردم نمی داند کسی – داور دادار داند درد دندان مرا

کلاس فن بیان موسسه فنان

جملات سخت فن بیان را چگونه تمرین کنیم؟

در این مطلب تعدادی از جملات سخت فن بیان را که برای تمرین فک و زبان استفاده می شوند، بیان کردیم. اکنون باید بدانید که چگونه این جملات را تمرین کنید و با چه روشی تمرین هایتان را موثر تر کنید. در مرحله اول می دانید که باید این جملات را به دفعات و با سرعت زیاد تکرار کنید. اما برای نتیجه گیری بهتر باید این جملات را با لحن های مختلف نیز تمرین کرده تا لحن خود را نیز تقویت کنید.

بهترین زمان ها برای تکرار جملات تمرینی فن بیان

اکنون که نحوه تمرین جملات تمرینی فن بیان را می دانید، باید زمان های تمرین کردن جملات زبان ورز را نیز یاد بگیرید. تمرینات جملات فن بیان را در دو زمان می توانید انجام دهید.

۱.زمان اوغات فراغت: همه ما در طول روز زمان هایی را داریم که با بیکاری آن ها را می گذرانیم. بهترین زمان برای تمرین جمله های فن بیان در همین زمان ها است که از آن به عنوان اوقات فراغت از آن ها یاد می شود. در این زمان ها ذهن انسان آرام بوده و درگیر مسئله خاصی نیست. بنابراین تمرین جمله های سخت فن بیان در اوقات فراغت، بهترین انتخاب است.

۲.زمان سرگرمی و مسابقه: تمرین جملات برای فن بیان می تواند به عنوان سرگرمی و در قالب مسابقه در جمع های خانوادگی و دوستانه انجام شود که می تواند تاثیر بسیار بیشتری بر شما داشته باشد.

فواید تمرین جملات سخت فن بیان

در صورت تکرار مستمر این جملات جان سخت، نتیجه و فواید بسیاری عاید شما می شود که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

راحت تر ادا کردن جملات

تکرار متن برای تقویت فن بیان باعث می شود که جملات را راحت تر ادا کنید و در هنگام صحبت کردن تپق نزنید. به علاوه باعث می شود منظور خود را به راحتی به دیگران منتقل کرده و در زمان صحبت کردن به دنبال پیدا کردن کلمه نباشید.

تقویت فک

با تکرار سریع جملات سخت برای تمرین فن بیان، عضلات فک شما به سرعت باز و بسته شده و باعث می شود تا عضلات فک شما تقویت شده و بتوانید به صورت طولانی مدت و بدون خستگی صحبت کنید.

نفس گیری بهتر

با تمرین مستمر متن های فن بیان، باعث می شود تا در زمانی کوتاه، جملات زیادی را بیان کنید که در نهایت به شما کمک می کند تا نفس گیری شما بهتر شده و در زمان صحبت کردن به دلیل کمبود نفس، مقطع و بریده بریده صحبت نکنید.

 

جملات تمرینی فن بیان

از اینکه تا انتهای آموزش با من همراه بودید از شما متشکرم. در صورتی که تصمیم دارید این تمرینات را انجام دهید میتوانید در اوقات فراغت خود از این جملات سخت برای تمرین فن بیان استفاده کنید.

همه ما در روز زمان های مرده زیادی داریم و چه بهتر که آنها را برای تمرین کردن جملات تمرینی فن بیان اختصاص دهیم. در این آموزش به اهمیت جملات سخت فن بیان پرداختیم و ۵۰ جمله جذاب و دشوار را معرفی کردیم. امیدواریم این تمرینات برای شما کاربردی و رضایت بخش باشد.

 

Ahmadtaheri_54

seyedtaheri.ir

احمدرضاسیدطاهری ام و متولد ۵۴ و ۲۷ ماه آذر عکاس صنعتی ، تدوینگر و فیلمساز مستند. عکاسی را از ۱۰ سالگی با دوربینی که از مرحوم پدر هدیه گرفتم شروع کردم و عاشق عکاسی شدم زمانی که عکس ها میرفت برای ظهور و چاپ شیرینترین دلهره روزگار نوجوانی من بود سپس به تصویربرداری روی آوردم و متعاقب اون هم تدوین لازمه همه این ابزارها و تخصص ها فراگیری مهارت دقیق و حرفه ای زیر نظر اساتید بزرگ بود و سپس آموختن کارگردانی و این همه میسر نمیشد مگر با جدیت و کوشش به روز بودن و تلاش برای همیشه بهترین بودن

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *